Documentació
Breve historia de la tracción vapor en MZADocument escrit per Pere Comas i Güerri per a Trensim que realitza una incursió en la tracció vapor desarrotllada per la companyia MZA. Encara que de passada, per ser la companyia M.Z.A. la que durant un curt espai de temps va transbordar el transport de les mines d'Ogassa i Surroca des de Granollers cap a Barcelona, no deixa de ser un document interessant en que es pot veure la tracció vapor al llarg dels convulsos esdeveniments polítics i conòmmics de l'Espanya de l'època. |
|||
Breve historia de la tracción vapor en NorteDocument escrit per Pere Comas i Alfred Puig per a Trensim que realitza una incursió en la tracció vapor desarrotllada per la companyia del Nord. Una vegada que Nord va absorbir la línia de Sant Jona de les Abadesses, a banda de quedar-se amb tot el material, també va destinar material rodant d'altres línies a la del Transpirinenc, el que va propiciar una gran diversitat de material rodant i tracció vapor a la línia de Sant Joan en primera instància i del Transpirinenc desprès. |
|||
|
El ferrocarril como elemento estructurador de la morfología urbana: el caso de Barcelona 1848-1900Scripta Nova Revista electrònica de Geografia i Ciencies Socials Universitat de Barcelona Vol. IX, núm. 194 (65), 1 d'agost de 2005 |
||
El entorno urbano de la estación de SantsUn lugar infra-estructurat Tesina final de Máster de Oscar Linares de la Torre |
|||
Ferrocarrils transpirenaico de Ripoll a Ax les ThermesFont: 1929, tomo I (2529): 265-275 |
|||
Convenio internacional para el funcionamiento de las estaciones internacionales de Latour de Carol y Puigcerdá y de la vía de unión entre dichas estacionesFont: 1929, tomo I (2529): 275-278 |
|||
La electrificación del ferrocarril transpirenaico de Ripoll a PuigcerdáFúster Tomas, José Font: 1928, 76, tomo I (2496): 79-81 Topònims: França;Espanya |
|||
La electrificación del ferrocarril transpirenaico de Ripoll a PuigcerdáFúster Tomas, José Font: 1928, 76, tomo II (2497): 98-101 Topònims: França;Espanya |
|||
El ferrocarril carbonifero de Sant Joan de les Abadesses. (1867-1900).Llibre obert en pdf. |