|
|
Locomotores originals de la línia de Sant Joan
|
|
|
Locomotores 1-4 del ferrocarril de Granollers a Sant Joan, del tipus 1-2-0 fabricades por la firma anglesa Beyer Peacock & Company Ltd.en 1863. Batejades amb els noms Vic, Ripoll, Centelles i Manlleu. |
|
|
Locomotores 5-11 del ferrocarril de Granollers a Sant Joan, del tipus 0-4-0, fabricades per la firma Yorkshire Engine Co. (les tres primeres) en 1876 i les altres quatre en 1879 per The Vulcan Foundry Ltd. van rebre els noms de Rigolisa, Toralles, Congost, la Gleva, Ogassa, Freser i Surroca. |
|
|
Locomotores 12 a 18 del ferrocarril de Granollers a Sant Joan, del tipus 0-3-0 fabricades per Sächsische Maschinenfabrik Vormals Richard Hartmann a partir del 1879. Van rebre els noms de La Garriga, Balenyà, Torelló, Sant Quirze, Sant Joan, Catalunya i Barcelona.
Foto de Charles F. Firminger en 1961
|
|
|
Locomotores a vapor Estado
|
|
|
Locomotores 2-4-2 fabricades per La Maquinista Terrestre y Marítima. Locomotores del tipus tanc similars a les del ferrocarril Betanzos-Ferrol i que van ser posades en servei per al Transpirinenc. |
|
|
Locomotores a vapor de Nord
|
|
|
Locomotores 0-4-0 fabricades per Cail en 1872. Sèrie numerada de la 2591 a 2594 (Renfe 040-2001 a 2004). Aquestes locomotores van donar, a dins del seu àmbit d'explotació, serveis esporàdics a la línia. La locomotora de la foto (040-2001 "El Cinca") es troba preservada al Museu Madrid Delicies. |
|
|
Locomotores 0-3-0, fabricades per Sharp & Stewart en 1861. Sèrie numerada de 1409 a 1416 (Renfe 030-2092 a 2098). Algunes d'aquestes locomotores van prestar servei a la línia en passar a dependre de la companyia Nord.
|
|
|
Locomotores 0-3-0 fabricades per Chemnitz de 1882 a 1887. Sèries numeradas de 1461 a 1480 i de 1483 a 1487 (Renfe 030-2067 a 2091). Algunes d'aquestes locomotores van prestar servei a la lína en passar a dependre de la companyia Nord. |
|
|
Locomotores 1-3-0 fabricades per Borsig en 1908. Sèrie numerada de 1491 a 1495 (Renfe 130-2101 a 2105). Algunes d'aquestes locomotores van prestar servei a la lína en passar a dependre de la companyia Nord. |
|
|
Locomotores 0-4-0 fabricades per Henschel & Son. Sèrie numerada 2731 a 2960 (Renfe 040-2511 a 2540). Algunes d'aquestes locomotores van prestar servei a la lína en passar a dependre de la companyia Nord. |
|
|
Loocomotores Norte 2-3-0, numeradas de 1980 a 1989 i 3101-3150 (Renfe 230-2075 a 2134), fabricades por Hannoverienne en 1909. Moltes locomotores d'aquesta sèrie van circular per la línia quan va a passar a dependre de Nord i eren molt apreciades per la seva eficiència. La locomotora de la foto està preservada al Museu del Ferrocarril de Catalunya a Vilanova i la Geltrú. |
|
|
Electrificació de 1928 a 1500V
|
|
|
Locomotores 7000, fabricades per Ateliers de Construction Oerlikon, Schindler & Cie de Suïssa i Euskalduna de Bilbao. El número es indeterminat per ser explotades en la resta de línies de la companyia Nord. |
|
|
Locomotores 7100, fabricades per Ateliers de Construction Oerlikon, Schindler & Cie de Suïssa i Euskalduna de Bilbao. Com a la sèrie anterior, aquestes locomotores vàren circular també per altres línies de la companyia Nord. |
|
|
Automotors 300 (també anomenat pingüins) pels dos colors de la seva decoració exterior. |
|
|
Locomotores de la sèrie 1000 del Transpirinenc, construides per la Maquinista Terrestre i Marítima, similars a les E4001-40 de la Compagnie du Midi et Canal Latéral de la Garonne. |
|
|
Electrificació de 1965 a 3000V
|
|
|
Automotors de la sèrie 436 de tres vagons (anomenats "les suïsses"). Aquests automotors van circular principalment a les zones del nord peninsular, especialment les rodalies de Catalunya. |
|
|
Automotors de la sèrie 438 de dos vagons (anomenats "les suïsses"). Aquests automotors van circular sense vagón intermig, i en el Transpirinenc van reforçar el fré reostàtic per poder sobrepassar les rampes de la zona de Toses i Alp (les rampes més dures de tota la península). |
|
|
Locomotores de viatgers i mercaderies 276 fabricadas por Alsthom. |
|
|
Electrotrens de la sèrie 432 fabricats per Fiat. Aquests automotos van ser utilitzats durant els anys 80 per compondre el Pullman Ripollés. |
|
|
Locomotores de la sèrie 269 "japoneses" que es van utilitzar per a la composició del Pullman Cerdanya o per a trens de mercaderies. |
|
|
Automotors 440 fabricats per CAF. Van anar substituint de forma esglaonada els automotors de les sèries 436. Encara que tenien el mateix hàndicat que aquells en quant a les rampes del Transpirinenc. |
|
|
Automotors 440 (versió de dos cotxes) en que s'elimina el vagó central per poder rebassar les rampes del Transpirinenc substituint la sèrie 438.
Foto de Natan Rubio Gallardo en Parets del Vallès (2005)
|
|
|
Automotors de la sèrie 470, bàsicamente son 440 reformats estèticament per adaptar-los a un nou ús de rodalies.
Foto de Xavier Oriol Caballé Fernandez en Ripoll (2002)
|
|
|
Automotors de la sèrie 447. Son els primers automotors que poden pujar amb tres vagons les dures rampes del Transpirinenc fins Latour de Carol. |